sistudio.pl

Portal budowlany

szafy do biura
Wnętrza

Na jakie parametry zwrócić uwagę, wybierając szafy do biura?

Jednymi z niezbędnych elementów wyposażenia przestrzeni biurowych są szafy. Służą one bowiem do wygodnego przechowywania akt osobowych pracowników, ważnych umów, rozmaitych projektów oraz wszelkich dokumentów o charakterze poufnym. Poza tym pełnią funkcję estetyczną, będąc swoistą wizytówkę firmy. Na rynku znajdziemy szafy biurowe zróżnicowane pod względem materiału, rozmiaru, klasy czy zastosowanych zabezpieczeń.

Wysoka trwałość i zgodność z RODO to kwestie priorytetowe

Kupując omawiane konstrukcje, warto w pierwszej kolejności zainteresować się materiałem, z jakiego zostały wykonane. Najlepiej postawić na modele z grubej, dwuściennej blachy nierdzewnej bądź ocynkowanej, ponieważ są ponadprzeciętnie odporne na uszkodzenia mechaniczne i gwarantują wieloletnie użytkowanie, a przy okazji wyglądają bardzo atrakcyjnie. Nie zapomnijmy o zweryfikowaniu jakości zamków i zawiasów. Kolejny niezwykle istotny parametr to rozmiar, który musi być dostosowany do możliwości powierzchniowych danego pomieszczenia. W przypadku dużej ilości wolnego miejsca doskonale sprawdzą się szafy biurowe wolnostojące o wysokości co najmniej 200 cm i szerokości 100 cm. Bez problemu pomieszczą one w sobie mnóstwo pojedynczych dokumentów oraz zbiorczych segregatorów. Jeśli natomiast dysponujemy mocno ograniczonym metrażem, to lepszym rozwiązaniem będą z pewnością egzemplarze narożne albo wiszące. Przy wyborze szaf biurowych należy też koniecznie zwrócić uwagę na rodzaj zamknięcia i mechanizmów odpowiedzialnych za ochronę zawartości przed dostępem nieupoważnionych osób. Godny polecenia jest zwłaszcza atestowany zamek kluczowy zintegrowany z kilkoma solidnymi ryglami o średnicy 2 cm. Ciekawą alternatywę stanowi nowoczesny zamek elektroniczny wymagający wpisania kodu na klawiaturze.

Udogodnienia podnoszące poziom bezpieczeństwa i uprzyjemniające obsługę

Szafy biurowe mają przede wszystkim za zadanie optymalnie strzec składowanych w nich dokumentów – nie tylko przed kradzieżą lub manipulacją, ale również destrukcyjnym wpływem czynników zewnętrznych. Z tego względu pomiędzy ściankami korpusu powinno znajdować się specjalne wypełnienie ognioodporne pełniące rolę izolacji. Zapobiega ono zniszczeniu delikatnych papierów nawet do 60 minut od momentu wybuchu pożaru. Dodatkowo mile widziany jest profil wzmacniający zlokalizowany na wewnętrznej powierzchni drzwi. Z kolei do podstawowych elementów decydujących o komforcie eksploatacji szaf biurowych zaliczamy: 

  • stopki poziomujące o właściwościach antypoślizgowych – pozwalają ustawić odpowiednią wysokość mebli i jednocześnie uniemożliwiają ich przypadkowe przesuwanie się 
  • samodomykacze – zapewniają bezawaryjną i cichą pracę drzwi, niwelując przy tym ryzyko przytrząśnięcia dłoni 
  • półki z funkcją pionowej regulacji co kilkadziesiąt milimetrów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.